Romanya Pazarında Alanya 2008

322

ROMANYA PAZARINDA ALANYA

Romanya’dan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayıları yıllara göre aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

 

YILLAR

ZİYARETÇİ SAYILARI

2006

245.941

2007

390.505

2008

447.419

Orta ve ortanın üstü gelir grubu (Bu grubun % 80’i  35 yaş üstü çocuklu ailelerden, %20’si genç ve evli çiftlerden oluşmaktadır.)

Romanya’da, tatil için en fazla rezervasyon yapılan aylar Temmuz-Ağustos aylarıdır. Daha çok  “son dakika” satışlar yapılmakla birlikte Aralık ayındaki Noel bayramları nedeniyle genellikle iki-üç hafta önceden rezervasyonlar da yapılmaktadır. 2009 yılında pazarda tur operatörleri kriz nedeniyle yaz dönemi için erken rezervasyon kampanyalarına Ocak-Şubat aylarında başlamışlardır.

Romanyalı turistler rezervasyonlarını daha çok seyahat acenteleri ve tur operatörleri aracılığı ile gerçekleştirmektedirler

Yüksek gelir grubuna dahil turistlerde oluşan talep artışı sonucu 4-5 yıldızlı otellere yönelik ilgi artmaktadır.

Romanya’da, yaz tatili için en fazla talep olan aylar Temmuz-Ağustos aylardır. Sonbahar ve kış aylarında İstanbul  (eğlence-alışveriş-kültür) ve kış turizm (Palandöken-Uludağ) merkezlerine gitme eğilimi vardır. Ayrıca, aşağıda belirtilen resmi tatil günleri de tatile çıktıkları yoğun dönemler arasında sayılmaktadır.

 1-2 Ocak (Yeni Yıl)

 1 Mayıs (İşçi Bayramı)

 1 Aralık (Romanya Ulusal Günü)

 25-26 Aralık (Noel)

 Herşey dahil sistemi,

 Kültür turizmi ,

 Kış turizmi.

Romanyalıların ülkemizde tercih ettikleri diğer bölge veya şehirler:

 Kemer,

 Belek,

 Side,

 Fethiye,

 Bodrum,

 Marmaris,

 İstanbul,

 Uludağ.

 Pazarda marka olan Antalya’ya yakınlığı,

 Alanya’da 5 yıldızlı otellerin Antalya’da ki otellere oranla daha uygun fiyat vermeleri,

 Plaj ve denizin güzelliği,

 Otellerin genellikle şehir merkezine, limana yakın olması ve otel dışında rahat gezebilme imkanı olması.

 Antalya havalimanına olan uzaklığı (yol yaklaşık 1,5 saat sürmekte, transferlerin güzergâhtaki otellere dağıtımlı yapılması durumunda 2-3 saati bulabilmektedir.)

 Bazı otellerde güvenliğin tam olarak sağlanamıyor olması,

 Otel alanlarının ve plajlarının küçüklüğü,

 Otel ve çevresinde yeşil alanların az olması.

 Otellerin hizmet ve personel kalitesinin arttırılması,

 Otellerin çevre düzenlemesinde yeşil alana daha fazla yer verilmesi,

 Otellerin yıldızlarının gerçeği yansıtması.

 Ali Baba Tour,

 Tez Tour,

 Mr.Peter Company,

 Kuşadası Fibula Travel,

 Rezeda Tours,

 Coctails Holidays – Prompt Service Travel Company,

 Prestij,

 Pasha Tours,

 Perfect Tour,

 Etkin medya zamanlaması;

Mart-Haziran dönemindir.

 Etkin reklam türleri;

Yazılı basın, TV, İnternet, Açıkhava mecralarıdır.

THY’nın Romanya’dan Antalya’ya İstanbul aktarmalı seferleri bulunmaktadır.

Ayrıca Romanya pazarındaki büyük tur operatörlerinin ayrı ayrı ve bazı dönemler birlikte olmak üzere (Tez Tour, Ali Baba Tour, Rezeda Tour, Kuşadası Fibula Travel ,Coctails Holidays, Mr.Peter Company, Pasha Tours)  Antalya, Bodrum ve İzmir’e charter seferleri mevcuttur.