Macaristan Pazarında Alanya 2008

942

MACARİSTAN PAZARINDA ALANYA

 Macaristan’dan Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayıları yıllara göre aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

 

 

YILLAR

ZİYARETÇİ SAYILARI

2006

78.275

2007

82.718

2008

95.414

 Yüksek gelir düzeyine sahip kişiler

 Genç aileler

 50 yaş üzeri çocuksuz çiftler

Macar turistlerin %56’sı yaklaşık 2 ay önceden tatil kararını vermektedir. %6,6’sı birkaç hafta öncesinden ve sadece %5,7’si ise birkaç gün öncesinden karar vermektedir Karar alma sürecinde;

 Doğal güzellikler,

 İklim,

 Akraba ve arkadaş tavsiyeleri,

 Önceden yaşanmış olumlu deneyimler etkili olmaktadır.

 Macarlar rezervasyonlarını Nisan –Mayıs aylarında yaptırmaktadırlar aynı zamanda son dakika rezervasyonları da söz konusudur.

 Bireysel %53.2

 Kısmen seyahat bürosu üzerinden %37.1

 Tamamen seyahat bürosu üzerinden %20

 Okullar veya kulüpler aracılığıyla %9.7

 %15,7’ si akraba yada arkadaş

 %30,3’ ü otel, pansiyon, motellerde

 % 20,8’i apart otellerde

 %33.2’si diğer konaklama türlerini tercih etmektedirler.

 Genel olarak %65 oranında Haziran-Ağustos aylarında tatile çıkılmaktadır.

 Gezme, yeni yerler görme

 Kumsalda vakit geçirme

 Kısa turlara katılma

 Alışveriş

 Golf

 Ortalama tatil süresi 7 gündür.

 Kişi başı tatil bütçesi ortalama 300 Euro’dur.

 Dinlenme

 Şehir gezileri

 Kültür

 Deniz tatili

 Doğa turları

Macarların Ülkemizde Tercih Ettikleri Diğer Bölge veya Şehirler:

 Antalya

 Side

 İstanbul

 Hizmet kalitesi yüksek otelleri, restoranları

 Hesaplı tatil seçenekleri

 İklim

 Hizmet kalitesi ve otel sınıf standartlarına ilişkin çeşitli sorunlar,

 Macar turistler genel olarak denize yakın otellerde kalmak istemektedirler. Tur operatörü yada seyahat acentesinin denize yakın diyerek sattığı otelin gerçekte, denize söylenenden uzak olması turistlerin şikayetine sebep olmaktadır.

 Otellerin hizmet kalitesinin yükseltilmesi

 Spor aktivitelerinde bulunmak

 Neckermann ve Vista pazarın büyük bölümünü ellerinde bulundurmaktadır.

 GULET Touristik dışında Türkiye spesyalisti olarak adlandırılabilecek tur operatörü bulunmamaktadır.

 Macaristan pazarında TV ve yazılı basın mecraları en etkili reklam türleridir.

 Macaristan’da en etkili tanıtım aracı ağızdan ağıza propagandadır, bu nedenle müşteri memnuniyeti en dikkat edilmesi gereken hususların başında gelmektedir.