Şubat ayında 8 ülkede tanıtım yaptık

238

Şubat ayında katılım gösterilen fuarlardan edinilen izlenimlerin satır başları şöyle:

BELÇİKA

Son yılların verilerine bakıldığında hızlı bir düşüş gösteren pazardan 2014’de 262 bin, 2015’de 235 bin, 2016’da 143 bin ve 2017’de 135 bin turist ülkemize giriş yaptı. 2018 rezervasyon rakamları ise yükselişin yeniden başlayacağına işaret ediyor.

BULGARİSTAN

Bulgaristan Petriç Belediye Başkan Yardımcısı Dobrinka Batsanova’dan Alanya’ya kardeş şehir teklifi geldi. Ayrıca Emerald Travel Genel Müdürü Assen Hitov, Antalya Havalimanı’na haftada 2 uçuş düzenlediklerini ve ek uçuş koyacaklarını söyledi.

ÇEKYA

2015’de 220 bin, 2016’da 82 bin, 2017’de 123 bin yolcu sayısıyla dikkatleri çeken pazarda Çekyalılar bu sene de tatil tercihlerinde Türkiye’yi ilk sıraya koydu. Tur operatörleri hedefledikleri yolcu sayısına şimdiden ulaştıklarını söyleyerek ek uçak ve otel rezervasyonlarıyla kapasite artışına gittiklerini belirtiyorlar.

ESTONYA

Estonya’dan güzel haberler geldi. Baltık pazarına hakim 3 tur operatörüyle 200 bin yolcu Antalya’ya gelecek. Antalya misafirlerinin yarıya yakını ise Alanya’dan rezervasyon yaptırıyor.

İSVEÇ

Kültür ve Turizm Bakanlığı İsveç’te düzenlenen turizm fuarına katılmayınca alternatif geliştiren Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Yönetimi soluğu Stockholm’de düzenlenen “Yurt Dışında Satılık Evler Fuarı’nda aldı. Fuara Türkiye’nin yanı sıra İspanya, KKTC, Portekiz, Tayland, Malta, ABD, Slovenya, Yunanistan ve Kıbrıs Rum Kesimi katıldı.

LETONYA

Tatil amaçlı ülkemizi ziyaret eden Letonların büyük kısmı Antalya’yı tercih ediyor. Türkiye’yi ziyaret eden kişi sayılarına baktığımızda 2015’de 59 bin, 2016’da 34 bin ve 2017’de 45 bin kişi olduğunu görüyoruz. 2017’de gelen misafirin 24 bini ise acentalardan tur alarak Antalya’yı tercih etmiş. Balkanların en büyük tur operatörleri Teztour ve Novaturas bu rakamı paylaşıyorlar. 2018 yılında bölgeye operasyon başlatacak olan Kidy Tour’la birlikte 3 operatörün bu yılki toplam hedefi 30 bin misafiri Antalya’ya getirmek.

ROMANYA

Turizmciler geçen yıl 117 bin ‘paket tatil’ pazar payı olan Romanya için 160 bin hedefi koydu. Ülkemize giriş yapacak yolcu sayısındaki hedef ise 500 bin.

SIRBİSTAN

Geçtiğimiz yıllarda yaşanan sorunlar sebebiyle bu pazardan aldığımız misafirler Yunanistan ve İspanya’ya kaydı fakat hijyen, hizmet, misafirperverlik ve fiyat anlamında Türkiye’deki dengeyi bu ülkelerde yakalayamadılar. Türkiye tatilini aksatmak zorunda kalan Sırplarda bir Türkiye hasreti oluştu ve bu da 2018 rezervasyon rakamlarında kendini gösterdi. Genel anlamda Sırp pazarını ele aldığımızda 2015 rezervasyon rakamları geri geldi ve genel satışlarda Alanya en çok tercih edilen destinasyon olarak öne çıktı.


ETİKET