Foto Galeri

Dünyanın gözü İstanbul’daydı

71

İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un açılış konuşmasıyla başlayan Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT), 4 gün boyunca İstanbulluları ve dünyanın birçok bölgesinden katılımcıları ağırladı. Dünyanın en önemli 4 turizm fuarı arasında gösterilen, Türkiye’nin ise en büyük turizm fuarı EMITT’de Alanya tanıtımı yapıldı. Yoğun ilgi gören fuarda Alanya Belediye Başkanı ve Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkanı Adem Murat Yücel, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TTGA) ile Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, tanıtım çalışmalarına bire bir destek verdi.

‘KOZUMUZ GZP’

Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel, yaptığı değerlendirmede, “Dünya genelinden 60 bin kişinin üzerinde katılımcının yer aldığı EMITT’de önümüzdeki sezonun planlamasını yaparken bir yandan bölgemize daha fazla uçak operasyonu yapılması için temaslarda bulunduk” dedi. İç ve dış pazar acente temsilcileriyle temaslar kurduklarını söyleyen Başkan Sili de, “Rezervasyonlara bakıldığında olumlu bir tablo olduğunu görüyoruz. Her ne kadar Almanya pazarında bir miktar durağanlık gözlense de İskandinav, Doğu Avrupa, İngiltere, Rusya ve iç pazarı değerlendirdiğimizde geçtiğimiz yılın üzerinde bir seviyeye ulaşacağımızı ön görüyoruz. Ülkemize turist getiren acente temsilcileriyle yaptığımız görüşmelerde Gazipaşa Alanya Havalimanı’nı (GZP) sürekli ön plana çıkarıyoruz. Alanya turizmi olarak her geçen yıl daha fazla değer kazanan en önemli kozumuz GZP’dir. Havalimanımızın sunmuş olduğu avantajları her fırsatta anlatıyoruz.

‘TANITIM HIZ KESMİYOR’

Alanyalı otel işletmecilerimizin ve Alanya belediyemizin yoğun desteğiyle ALTAV bünyesinde tanıtım çalışmalarını yurt içi ve dışında sürdürüyoruz. Tamamladığında bu yıl toplam 13 festival ve fuarda tanıtım organizasyonu yapmış olacağız. Sadece festival ve fuar değil tanıtım konusunda klip, belgesel, TV program çekimleri, sosyal medya fenomenleri ve basın grupları ağırlamaları gibi çalışmalar da yapıyoruz.

‘FİYAT/KALİTE DENGEMİZLE ÖNDEYİZ’

Acente, konaklama sektörü, Kültür ve Turizm Bakanlığı yetkilileri ve tur operatörlerinin yoğun görüşmelerine sahne olan Alanya standında ağırladığımız sosyal medya fenomenleri ve TV program yapımcılarıyla Alanya tanıtımı ve projeleri geliştirdik. Özellikle dünya ticaretinin internet mecrasında her geçen yıl daha fazla yer alması bu alanda tanıtımın artırılması gerektiğine işaret ediyor. Biz de bu anlamda tanıtım çalışmalarına ağırlık veriyoruz” diye açıklama yapan Başkan Sili, Alanya’nın fiyat/kalite dengesi olarak rakiplerinin çok önünde olduğunu da söyledi.

‘BÜYÜME ALANYA’YA OLUMLU YANSIR’
Ülke ekonomisine katkı anlamında stratejik sektörler arasında turizmin ilk sırada yer aldığını söyleyen TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, “İç pazar sigortamız. EMITT bu anlamda iç pazar tanıtımı için önemli bir fırsat” dedi. Yurt dışı rezervasyon rakamlarında büyüme olduğunu da söyleyen Başkan Çorabatır, “Rezervasyon ve uçak planlamalarına bakıldığında Avrupa’da rakamsal olarak gözle görülür bir büyüme var. Antalya ve Alanya, Manavgat gibi ilçeleri bu büyümeden olumlu yönde etkilenecek” dedi.
‘ANTALYA-GAZİPAŞA ARASINA TREN YOLU YAPILABİLİR’
Alanya’nın kış operasyonlarından daha fazla pay alması gerektiğini söyleyen Meeting Point CEO’su Kamil Özil de “Alanya gibi önemli bir turizm şehrinde ulaşım sorun olmamalı. Uçak firmalarının Gazipaşa Alanya Havalimanı’nı (GZP) merkez haline getirmesi gerekli. Oteline gelen ve giden misafirin saatler süren yolculuk yapması dezavantaj oluşturuyor. Burada tren taşımacılığı devreye sokulabilir. Antalya-Gazipaşa arasına kurulacak olan bir tren yolu bu handikabın önüne geçer” dedi.

‘İÇ PAZARIN ÖNEMİ ARTIYOR’

Dünya turizm hareketinin güven ortamına dayalı olduğunu söyleyen tatilsepeti.com firmasının Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, dünya genelinde yaşanan gelişmeler iç pazarın önemini daha da artırıyor. Yurt dışı pazarları her zaman büyük risk taşıyor. İç pazarı göz ardı edemeyiz” dedi. İç pazardaki büyümenin yüzde 15 civarında olduğunu dile getiren Küçükyılmaz, 2020’nin 2019’dan daha iyi bir yıl olacağını belirtti. Alanya’nın iç pazar misafirlerine hitap eden ve şehir yaşamıyla bütünleşmiş bir turizm bölgesi olduğunu söyledi.

‘ODA BULMAK DAHA ZOR OLACAK’

Ocak ayı rezervasyonlarının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 110 artış gösterdiğini söyleyen ETS Tur markası odamax.com Online Otel Yönetimi Müdürü Bora Genç, “Sezon sinyalleri oldukça iyi. Yüksek sezonda oda bulmak eskisinden daha zor olacak” dedi. Dijital devrime turizm sektörünün de ayak uydurduğunu anlatan Genç, “Bu değişime en hızlı adapte olan şehirlerden biri de Alanya oldu” dedi.




Foto Galeri

Dünyanın gözü İstanbul’daydı
Dünyanın gözü İstanbul’daydı
Dünyanın gözü İstanbul’daydı
Dünyanın gözü İstanbul’daydı
Dünyanın gözü İstanbul’daydı