Hollanda Pazarında Alanya 2008

347

 

HOLLANDA PAZARINDA ALANYA

 Hollanda’dan Türkiye’ye gelen turist sayıları aşağıdaki tabloda yer almaktadır

YILLAR ZİYARETÇİ SAYISI

2006 997. 556

2007 1. 053. 675

2008 1. 141. 580

 Yüksek gelir düzeyine sahip kişiler,

 13 yaş ve üzeri çocuklu aileler,

 55 yaş üzeri çocuksuz çiftler,

 Hollanda’dan Akdeniz çanağı ülkelerine seyahat eden turistlerle karşılaştırıldığında, Türkiye’ye gelen turistlerin profilinde farklılıklar gözlenmektedir. Türkiye’yi tercih eden Hollandalı turistlerin %25’i 45-54 yaşları arasındadır. Ayrıca 18-24 yaşları arasındaki turistlerin oransal olarak daha fazla Türkiye’yi tercih ettikleri görülmektedir.

 Hane halkı durumlarına bakıldığında iki grup ön plana çıkmaktadır; 35+ çiftler (%42) ve 13+ çocukları olan aileler (%20).

 Genel olarak Aralık ayının son haftası ile Ocak ayı boyunca tatile ilişkin kararların vermektedirler.

 Hollandalı turistlerin %50’si tatil rezervasyonlarını 3 ile 6 ay öncesinde yaptırmaktadır.

 Ocak – Nisan ayları arası rezervasyonların gerçekleştirildiği dönemlerdir.

 Hollandalı turistlerin % 93’ü Türkiye tatillerine seyahat acentesi aracılığıyla çıkmaktadırlar.

 Hollandalı turistlerin %70’i Akdeniz çanağındaki ülkelere gerçekleştirdikleri ziyaretlere, seyahat acentesi aracılığıyla çıkmaktadırlar.

 Hollandalı turistlerin %82’si otellerde konaklamaktadır. Bu konaklamaların %67’si herşey dahil sistemi uygulayan otellerde yapılmaktadır.

 Hollandalılar genel olarak % 88 oranında Nisan -Ekim döneminde tatile çıkılmaktadır.

 Ülkemizi en çok Mayıs, Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim aylarında ziyaret etmektedirler.

 Hollandalıların ortalama tatil süresi 11 gündür.

Tatil için ayrılan ortalama para miktarı kişi başı yaklaşık 800 Avro’dur.

 Deniz, Kum, Güneş

(Türkiye %74), (Akdeniz %51)

 Şehir gezileri

(Türkiye %3), (Akdeniz %10)

 Sürekli Tatil Araştırmasına (CVO) göre daha önce Türkiye’de tatil yapmış olan Hollandalı turistlerin %38’i şehir gezileri, %30’u ise kültürel tatillerle ilgilendiğini belirtmiştir. Ayrıca Hollandalı turistlerin genel anlamda tatil tercihleri göz önüne alındığında, özellikle son dönemde bisiklet ve yürüyüş gibi aktif ve sportif tatiller ile ekolojik tatil tercihlerinde önemli oranda artış olduğu gözlenmektedir.

Hollandalılar Türkiye’de en çok Anlaya destinasyonunu tercih etmektedirler. Alanya’yı aşağıdaki destinasyonlar takip etmektedir.

Side

Antalya

Bodrum

Marmaris

 Güneşli hava ve güzel iklim

 Güzel kumsal

 Deniz

 Güzel yiyecek ve içecekler

 Arkadaş canlısı insanlar

Özellikle Alanya’yı tercih eden turistler açısından daha çok “herşey dahil” sunulan seyahat paketleri ve ucuz fiyatların etkileyici faktör olarak ön plana çıktığı görülmektedir. Buna ilave olarak apart otel seçenekleri özellikle aile tatillerine ve özgürlüğüne düşkün Hollandalılar için ayrı bir tercih nedeni olmaktadır. Alanya’yı Hollandalı tüketicinin tercihinde ön sıralara koymasının bir diğer nedeni ise, çarşısı, pazarı, sokak kültürü ve benzeri özellikleri ile tipik bir sayfiye kenti oluşudur

Hollanda pazarının en büyük tur operatörleri

 TUI Nederland,

 OAD,

 Thomas Cook

Türkiye spesiyalisti Olan Tur Operatörleri

 Corendon,

 DTI

 Öger Tur

 OAD

 Thomas Cook/ Neckermann

 HTC

Hollanda’daki hemen hemen tüm tur operatörleri ve seyahat acenteleri programlarında Türkiye’ye yer vermektedir.

Hollanda pazarında rezervasyonların çok erken yapıldığı göz önünde bulundurulduğunda en iyi reklam döneminin Ocak-Nisan ayları arasında olduğu gözlemlenmektedir.

Bilgi kaynaklarına ilişkin dağılım incelendiğinde ise günlük gazete, haftalık/aylık dergiler ile internetin en etkin reklam türü olduğu ifade edilebilir. Ayrıca TV ilgi çekici reklam türleri için uygun bir mecra olup sinema izleyicisinin  “captured auidiance” olması sebebiyle sinema da turizm sektörü için önemli bir mecradır.